XOXO znakiem towarowym? Sąd Unii Europejskiej mówi NIE!

Czy XOXO może być znakiem towarowym? Sąd Unii Europejskiej orzekł, że nie. Czy to ciąg dalszy zaostrzającej się praktyki przy ocenie zdolności rejestrowej znaków towarowych?

Trochę historii czyli co oznacza XOXO?

Jeżeli czytają to fani serialu Plotkara (Gossip Girl), to z pewnością znają skrót XOXO. Dla mniej zorientowanych wyjaśniam, że oznacza on „hugs and kissess” czyli w polskim tłumaczeniu „uściski i buziaki”. Zwrot XOXO jest używany zazwyczaj jako zakończenie sms’a, maila czy innej wiadomości tekstowej. Przypisanie literze X znaczenia buziaka, wywieźć można z Chrześcijaństwa, a według Oxfordzkiego Słownika Języka Angielskiego, po raz pierwszy X został użyty w tym znaczeniu w liście pewnego księdza, Gilberta White’a, w 1763 roku. Utożsamienie symbolu O z uściskiem nie jest jasne.

Wyrok Sądu Unii Europejskiej w sprawie XOXO

Wyrokiem z dnia 13 maja 2020 r., w sprawie T503/19, sąd stwierdził, że oznaczenie XOXO jest opisowe dla towarów takich jak kosmetyki, perfumy, okulary, biżuterii, wyroby skórzane, odzież czy usługi sprzedaży tych towarów. W konsekwencji, znak słowny XOXO nie może zostać zarejestrowany.

Opisowość, czyli brak charakteru odróżniającego oznacza po prostu, że dany znak towarowy, którym będą oznaczane produkty i usługi bezpośrednio wskazuje na charakter tych towarów i świadczonych usług [czyli np. nie możemy zarejestrować nazwy CZERWONE JABŁKA dla jabłek].

 

Kontynuuj czytanie całego artykułu na IP-Blog.pl

Print Friendly, PDF & Email

Nasi doradcy


Pokaż więcej