Halloween – świętowanie, a własność intelektualna

Powoli zbliża się koniec października i można zaobserwować, że w naszych sklepach w sprzedaży pojawiły się różne artykuły związane ze świętem Halloween.

Halloween to święto duchów, które jest obchodzone każdego roku 31 października. Nie jest to święto znane z tradycji polskiej, obchodzone jest głównie w USA oraz krajach anglosaskich, a jego głównym symbolem jest wydrążona dynia z otworami w kształcie twarzy i świecą w środku.

Z obchodami Halloween związanych jest również szereg zwyczajów, z których najpopularniejszym jest zabawa o nazwie „cukierek albo psikus”, w ramach której przebrane dzieci odwiedzają okoliczne domy sąsiadów prosząc o cukierki, a gdy ktoś nie chce dać cukierka otrzymuje od dzieci psikusa.

Pomimo wielu kontrowersji, z roku na rok, Halloween zyskuje na popularności i jest obecnie obchodzone również w innych krajach, w których wcześniej takiej tradycji nie było, w tym od lat 90-tych XX w. również w Polsce, choć na mniejszą skalę.

Komercyjne święto?

W USA Halloween jest najbardziej skomercjalizowanym świętem, oczywiście zaraz po Bożym Narodzeniu. Szacuje się, że Amerykanie wydają na Halloween rocznie od 6-9 miliardów dolarów. Tylko w roku 2019 na słodycze, kostiumy i imprezy a nawet na przebrania dla zwierząt domowych oraz inne artykuły przeznaczone na Halloween wydano w USA 8,8 miliarda dolarów.

Biorąc pod uwagę ogromne zyski jakie Halloween pozwala uzyskać producentom i sprzedawcom różnych artykułów dedykowanych temu świętu, nie dziwi, że starają się oni chronić prawa wyłączne do swoich artykułów korzystając z narzędzi jakich dostarcza prawo własności intelektualnej.

Jak chronić produkty przeznaczone na Halloween?

 

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu na IP-blogu.

 

Print Friendly, PDF & Email

Nasi doradcy


Pokaż więcej